Obchodní podmínky

Obchodní podmínky e-shopu Ing. Tomáš Havelka – Pivovar Lončák

1. Úvodní ustanovení

Tyto obchodní podmínky se vztahují na nákup zboží v rámci České republiky i ze zahraničí prostřednictvím internetového obchodu Ing. Tomáš Havelka – Pivovar Lončák.

• Pro kupující – běžné spotřebitele, zaměstnance a obchodní partnery Pivovaru Lončák je zboží zasíláno firmou Ing. Tomáš Havelka – Pivovar Lončák.

se sídlem: Na Jihu 529, 506 01 Jičín
zastoupená: Ing. Tomáš Havelka

IČ: 02458560
Bankovní spojení: Raiffeisenbank
č. ú. 80442107/5500
Email: info@pivovarloncak.cz
Tel: +420 730 101 243
dále též jednotlivě a společně jako „kupující“


Prodávající:
Ing. Tomáš Havelka – Pivovar Lončák


Kupující:
Fyzická a/nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo zboží z internetového obchodu Ing. Tomáš Havelka – Pivovar Lončák .
Smluvní vztahy podléhají výhradně platným zákonům na území ČR a české jurisdikci. Podáním závazné objednávky vyjadřuje kupující souhlas s těmito obchodními a platebními podmínkami a bere na sebe závazek je v plné míře respektovat.

2. Způsob objednávání a uzavření kupní smlouvy

Zboží je objednáváno prostřednictvím formulářů internetového obchodu. Pouze řádně vyplněná objednávka obsahující veškeré předepsané náležitosti je považována za platnou. Objednávky podané prostřednictvím internetového obchodu jsou považovány za závazné. Prodávající neručí za omyly v objednávce ze strany kupujícího. Směrodatné jsou vždy pouze objednací čísla zboží a nikoli doprovodný text objednávky.
Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
Odesláním objednávky akceptuje kupující výši ceny zboží, zvolený způsob dopravy a platební podmínky.
Prodávající si vyhrazuje právo požádat kupujícího o případnou písemnou autorizaci objednávky.
Podání objednávky je považováno za návrh kupní smlouvy. Místem doručení zboží je adresa doručení uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího jeho převzetím a úplným zaplacením kupní ceny.

2.A Předmět objednávky a závazky prodávajícího
Předmětem smlouvy je pouze zboží uvedené v objednávce, které může být dodáno. Prodávající se zavazuje dodat jen zboží v bezvadném stavu a v souladu se specifikacemi či vlastnostmi obvyklými pro daný druh zboží, vyhovující daným normám, předpisům a nařízením platným na území České republiky a zároveň řádně vybavené českými návody k obsluze, záručními listy a seznamy záručních a pozáručních servisních středisek, je-li to pro daný druh zboží obvyklé.
Prodávající je povinen plnit své závazky řádně, včas a s náležitou péčí, je také povinen chránit v rámci svých možností přiměřeným způsobem práva a oprávněné zájmy kupujícího.
Prodávající má právo odmítnout objednávku, pokud kupující opakovaně neplní svůj závazek odebrat zboží a zaplatit kupní cenu. Prodej alkoholu osobám mladším 18let je zakázán. Před odesláním balíčku s alkoholem je prodávající oprávněn požadovat předložení občanského průkazu ověřující věk kupujícího. Kupující vždy potvrzuje při objednávce, že je starší 18 let. Prodej alkoholu do zahraničí není možný.

2.B Závazky kupujícího

Kupující je povinen uvést správnou a úplnou poštovní adresu, na kterou má být objednané zboží odesláno.
Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit kupní cenu, včetně případného poštovného a balného. S konečnou cenou za zboží je kupující srozuměn při vyplňování objednávky ještě před jejím závazným potvrzením. Cena zboží nezahrnuje poštovné a balné.

2.C Cena
Cenou se rozumí katalogová cena v Kč (v nabídce je uvedena cena zboží s DPH). Vydáním nového katalogu se předchozí ceny stávají automaticky neplatnými. Pokud není uvedeno jinak, vztahují se uvedené ceny na vybraný druh zboží podle popisu, avšak bez poštovného a balného.
Celková cena objednaného zboží se v případě dodání pomocí balíku České pošty pro zásilky do ČR (Obchodního balíku České pošty pro zásilky do zahraničí) či jiného zákazníkem zvoleného druhu dopravy automaticky navyšuje o cenu poštovného a balného dle sazby uvedené v čl.3 těchto obchodních podmínek.
Pokud je u zboží uvedena cena 0,- Kč, toto zboží nelze objednat.

3. Dodací podmínky

3.A Termín dodání zboží

Zboží bude doručeno kupujícímu do pracovních 14 dnů od přijetí objednávky prodávajícím, je-li zboží skladem. V případě objednání zboží, které není na skladě, bude termín dodání sjednán dohodou mezi prodávajícím a kupujícím mimo jiné s ohledem na možnosti distributora. Kupující bude o této možnosti vyrozuměn nejpozději 5. pracovní den po dni podání objednávky. Objednávky jsou odesílány v pondělí, úterý a ve středu.


3.B Dopravce

Dopravu zajišťují smluvní dopravci (neplatí pro zásilky pro osobní vyzvednutí a rozvoz). Zásilka je vedena s doručením do 5-ti dnů po odeslání oznámení o expedici zásilky na území České republiky.
Zásilka do zahraničí je vedena s doručením do 7 pracovních dnů po odeslání oznámení o expedici zásilky do zahraničí.
Prodávající si vyhrazuje právo určit, popř. změnit způsob přepravy, a to s ohledem na objem, hmotnost dodávky a bezpečnost dopravy. Případná změna způsobu dopravy z rozhodnutí prodávajícího nebude mít žádný vliv na sjednanou výši úhrady za poštovné (přepravné) a balné. Pro objednávání piva nebo jídla důrazně doporučujeme využít jako dopravce Cool Balík, který umožní převoz výrobků a zboží v aktivním chlazeném režimu. Pakliže si zákazník zvolí jinou formu dopravy (Balíkovna, Zásilkovna apod.) je nezbytně nutné, aby vzhledem k velkovním teplotám zákazník zboží na výdejním místě vyzvedl co nejdříve. Pokud zákazník vybere jinou formu dopravy než doporučovaný Cool Balík, může dojít k přerušení řetězce dopravy v aktivním chlazení a tím ke změnám v chuti, konzistenci a čerstvosti výrobku či zboží. Zákazník je při výběru dopravy na tuto skutečnost v košíku informován. Zároveň tuto informaci obdrží v rámci prvního emailu o potvrzení objednávky, který obsahuje tyto obchodní podmínky. Na reklamaci výrobku či zboží, u kterého byla i přes toto upozornění vybrána doprava bez aktivního chlazení, tak nemůže být brán zřetel.

3.C Cena za dopravu
Zásilky na území České republiky:
U objednávek se uplatňuje poštovné a balné dle ceníku dopravce. Poštovné se neuplatňuje u zboží expedovaného v kanceláři nebo při rozvozu zdarma, balné se uplatňuje vždy. Toto platí pro množství obvyklé. Pro větší objednávky kontaktujte prodejce pro zjištění dostupnosti produktů a stanovení sazby poštovného a balného.


3.D Převzetí dodávky
Kupující je povinen zboží od přepravce řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů, počet balíků a v případě jakýchkoli závad toto neprodleně oznámit přepravci samotnému. Ihned by mělo být zahájeno u dopravce reklamační řízení a kopie zápisu by měla být bez zbytečného odkladu zaslána prodávajícímu, jinak nemůže být na dodatečné reklamace neúplnosti nebo poškození dodávky žádný nárok. V případě shledání porušení či poškození doporučujeme kupujícímu zásilku ve vlastním zájmu odmítnout!
Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti výše uvedené a na pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky nebude brán zřetel.

3.E. Exportní omezení

Země doručení jsou omezeny na Česko a Slovensko.


4. Způsob úhrady
Úhrada zboží může probíhat jedním z následujících způsobů:
1) převodem na účet
2) platba kartou online
3) hotově při osobním odběru nebo při rozvozu

Konečný daňový doklad je součástí dodávky objednaného zboží a slouží současně jako dodací list.

5. Odstoupení od kupní smlouvy

Odstoupení od kupní smlouvy ze strany kupujícího:
O úmyslu odstoupit od smlouvy je Kupující povinen informovat prodávajícího emailem na adrese info@pivovarloncak.cz popřípadě doporučeným dopisem na shora uvedené adresy prodávajících. Po obdržení vráceného zboží prodávající obratem kupujícímu vrátí zpět odpovídající částku (kupní cenu zboží) předem dohodnutým způsobem (poštovní poukázka, převod na účet). Prodávající má nárok, v případě odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, účtovat skutečně vynaložené náklady spojené s vyřízením objednávky (zejména poštovné, náklady na vyřízení objednávky, náklady na materiál) v souladu s ustanovením §53 odst. 10) zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník.

5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 53 odst. 8 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze (potraviny, nápoje, pivo), opotřebení nebo zastarání.

5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu prokazatelně doručeno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, a to na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.

5.3. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2. obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do 3 pracovních dnů od odeslání odstoupení od smlouvy prodávajícímu. V případě, že kupující poruší povinnost dle předchozí věty, vzniká prodávajícímu nárok na smluvní pokutu ve výši 100 Kč (slovy: sto korun českých) za každý den prodlení, maximálně však do výše kupní ceny tohoto zboží. Tímto ustanovením není dotčen nárok na náhradu případné škody vzniklé porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a to i v případě, kdy škoda přesahuje smluvní pokutu. Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu.

5.4. Ve lhůtě deseti (10) dnů od vrácení zboží kupujícím dle čl. 3 obchodních podmínek je prodávající oprávněn provést přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno.

5.5. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 2 obchodních podmínek vrátí prodávající kupní cenu (bez nákladů vynaložených na dodání zboží) kupujícímu nejpozději do čtyř (4) dnů od skončení lhůty na přezkoumání zboží dle čl. 4, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit kupní cenu v hotovosti již při vracení zboží kupujícím.

5.6. Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Stejně tak nárok na smluvní pokutu dle čl. 3 obchodních podmínek je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.


6. Jiná ustanovení
V případech, kdy prodávající není schopen zajistit plnění objednávky z důvodu kdy:
– zboží se již nevyrábí nebo nedodává
– se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží
– zboží se dočasně nedováží do ČR nebo není dočasně k dispozici
bude kupující neprodleně kontaktován a bude s ním dohodnut další postup zahrnující i možnost zrušení objednávky nebo její části.

6.A Ceny zboží
Prodávající si vyhrazuje právo změny cen. Platné ceny jsou potvrzeny kupujícímu v okamžiku potvrzení objednávky. Pokud je cena vyšší než cena uvedená na objednávce, prodávající neprodleně o této skutečnosti informuje kupujícího, který může novou cenu přijmout nebo dodávku odmítnout.
Obrázky u některých produktů mohou být pouze ilustrativní.

6.B Nepřevzaté zboží

V případě, že kupující odmítne zboží převzít, má prodávající právo uplatnit vůči němu smluvní pokutu ve výši 90% z fakturované částky a celou částku poštovného za odeslání kupujícímu a zpětné doručení prodávajícímu. Důvodem je skutečnost, že nepasterované a nefiltrované pivo je spotřebním zbožím. Pivo po několikadenním transportu zpět k prodávajícímu bez požadované teploty ztrácí kvalitu a stává se neprodejným.

6.C Řešení sporů
Realizované obchody jsou obchody uzavíranými v České republice a jako takové se řídí právním řádem České republiky.
Smluvní strany se zavazují jakékoliv spory vzniklé mezi nimi řešit přednostně smírnou cestou. Například za asistence subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů ADR.

6.D Užívání registrovaných údajů

Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě sjednáno jinak.

7. Ochrana osobních údajů

Od 25.5.2018 nahrazuje tento odstavec nařízení GDPR.
Osobní data (jako např. jméno, adresa, datum narození, telefon, e-mail, IČO, DIČ apod.), která jsou součástí objednávky nebo byla sdělena během registrace kupujícím jsou považována za důvěrné informace a jsou chráněna proti zneužití v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Tyto osobní údaje o kupujících nebudou sdělovány třetím osobám kromě těch, které se přímo podílejí na zpracování objednávky (provozovatelé, dopravci, apod.). I těmto osobám však budou sdělovány pouze v nezbytně nutném rozsahu.
Kupující souhlasí se shromažďováním, archivováním a používáním údajů o něm, jím uzavřených obchodech při využívání internetového obchodu za výše stanovených podmínek.
Prodávající má povinnost vymazat registrovaného kupujícího z databáze v případě jeho písemné žádosti.
Provozovatel internetového obchodu PIVOVAR LONČÁK, Ing. Tomáš Havelka – Pivovar Lončák si vyhrazuje právo zasílat registrovaným uživatelům informace o akčních nabídkách obchodních služeb. Pokud si kupující nepřeje, aby mu byly zasílány informace o akčních nabídkách (sortimentní, cenové, apod.), písemně sdělí tuto skutečnost provozovateli internetového obchodu Ing. Tomáš Havelka – Pivovar Lončák.
Kontaktním místem je Ing. Tomáš Havelka – Pivovar Lončák, Na Jihu 529, 506 01 Jičín, tel.730  101 243 nebo email info@pivovarloncak.cz


8. Reklamace

8.A Kupující

Podpisem dopravní listiny dopravci při převzetí zboží stvrzuje kupující souhlas se záručními podmínkami. Kupující je povinen bezprostředně po dodání zboží toto prohlédnout a bez zbytečných odkladů informovat prodávajícího o případných zjištěných závadách. Pokud kupující zjistí jakýkoliv rozdíl mezi tím, co je v dodacím listu a skutečně dodaným zbožím (například v druhu nebo množství) a nebo pokud s dodávkou neobdrží správně vyplněný dodací list, je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do tří dnů, písemně informovat prodávajícího.
Reklamaci doručuje kupující na vlastní náklady prodávajícímu nebo autorizovanému servisu uvedenému v záručním listu. Kupující přitom co nejvýstižněji popíše závady a jejich projevy, doloží fakturu nebo pokladní doklad (účtenku), dále uvede telefonní číslo a e-mail.

8.B Prodávající

O reklamaci prodávající rozhodne nejpozději do 10 pracovních dnů od doručení reklamovaného zboží a vyrozumí o tom reklamujícího sjednaným způsobem.
Reklamace bude vyřízena bez zbytečných odkladů a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak.
V případě oprávněnosti reklamace zboží v záruce hradí případné dopravné zpět kupujícímu prodávající.

8.C Zánik nároku na uplatnění reklamace
Nárok na uplatnění reklamace zaniká při: porušení ochranných pečetí nebo nálepek pokud na zboží jsou; neodbornou instalací, zacházením či obsluhou nebo použitím, které je v rozporu s uživatelskou příručkou či návodem či obvyklými postupy; používání zboží v podmínkách, které neodpovídají podmínkám použití uvedených v dokumentaci, příručce či návodu nebo obvyklému použití; poškození zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním, které je v rozporu s návodem v uživatelské příručce, pokud je se zbožím dodávána.
V případě neoprávněné reklamace je reklamace odmítnuta, zboží je vráceno kupujícímu na jeho náklady, nebo je oprava kupujícímu účtována, o čemž musí být kupující předem vyrozuměn.

9. Platba pomocí Twisto

Platba „Twisto“ je poskytována společností Twisto payments a.s.,
IČ: 01615165, zapsanou v OR vedeném MS v Praze, oddíl B,
vložka 19085, se sídlem Újezd 450/40, Malá Strana, 118 00 Praha
1 (dále jen “Twisto”) na základě postoupení pohledávky na úhradu
celkové kupní ceny s prodlouženou splatností na společnost
Twisto, a to za podmínek uvedených ve „Všeobecných obchodních
podmínkách pro zákazníky služby „TWISTO “.

Kupující volbou služby Twisto prohlašuje, že je svéprávný a starší
18 let a zároveň si je vědom toho, že služba platba “Twisto” je
určena pouze osobám splňujícím uvedené požadavky.

V případě, že Kupující využije službu „Twisto“ zprostředkovanou
Prodávajícím a poskytovanou ze strany společnosti Twisto, je
Kupující povinen uhradit platbu (tj. celkovou kupní cenu a náklady
na dopravu zboží) do 14 dnů ode dne odeslání zboží či služby.

K uzavření kupní smlouvy dojde vyplněním objednávky ze strany
Kupujícího, akceptací objednávky ze strany Prodávajícího
(písemným potvrzením zaslaným elektronickou poštou) a úhradou
objednaného zboží či služby Kupujícím nebo využitím služby
„Twisto“. Kupující bere na vědomí, že v případě využití služby
“Twisto” je tato objednávka závazná a neslouží jako rezervace
zboží či služeb.

Kupující souhlasí s tím, že volbou služby Twisto v nákupním
košíku Obchodníka a po následném schválení žádosti společností
Twisto, akceptuje „Všeobecné obchodní podmínky pro zákazníky
služby „TWISTO “.

10. Závěrečná ustanovení
Obchodní podmínky platí ve znění platném v den odeslání elektronické objednávky.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem zprovoznění internetového obchodu Pivovar Lončák. Provozovatel si vyhrazuje právo na změnu obchodních podmínek bez předchozího upozornění.
Obchodní podmínky platí od 1.11.2019.

Zpět do obchodu